המלצות לחול לחתולים? בואו תכירו את הסוגים השונים!

המלצות לחול לחתולים? בואו תכירו את הסוגים השונים!

חול לחתולים - מבט על כלל סוגי החולות הנפוצים בישראל ואיך לשמור על ארגז החול שלכם נקי יותר..

ארגז החול הוא הרכיב הבסיסי בבית של החתול, בלעדיו לא יהיה לו איפה לעשות את צרכיו. הרכיב הבסיסי השני הוא כמובן החול לארגז. בחירת החול הנכונה עשויה להשפיע על בריאותו, נוחותו, ושביעות רצונו של חתול הבית המפונק שלכם. במהלך השנים, פותחו ונבדקו מספר סוגים שונים של חולות לחתולים, ושלושת הסוגים הנפוצים ביותר כיום בישראל הם: חול רגיל, חול מתגבש וחול קריסטלי. הבה נסקור את כל אחד מהם על יתרונותיהם וחסרונותיהם, ונעניק טיפים כללים לשמירה על ניקיון ארגז החול.

 

  1. חול רגיל לחתול:
    חול זול יחסית, שניתן לרכוש בכל חנות חיות. יתרונות החול הוא שהוא זמין בקלות ומסייע לספוח נוזלים. החסרון הגדול של החול הוא שהוא קשה לניקוי ואינו מונע ריחות באופן פעיל.
  2. חול מתגבש:
    חול מתגבש הוא החול הנפוץ ביותר בישראל וכמעט כל בית משתמש בחול מסוג זה. היתרונות בחול המתגבש הוא ספיחת הנוזלים הגבוהה, שהופכת את השתן והצואה לגוש הניתן להרים בקלות באמצעות כף לארגז חול. לעומת החול הרגיל והקריסטלי, החול המתגבש מגיע במגוון ריחות ובמגוון עוצמות ספיחה, מה שיכול להוות חיסרון עבור חתולים שרגישים לריחות באופן כללי. החסרון הנוסף של החול החול המתגבש הוא כמובן העלות הגבוהה יחסית, תלוי במותג שנבחר.
    מותגים מוכרים לחול מתגבש הם: EVER CLEAN, KITCAT, ICAT, EURO KITTI ועוד..
  3. חול קריסטלי:
    חול קריסטלי הוא חול גס בצבע תכלת שעשוי מסידיקה והוא בעל יכולת גבוהה מאוד לספוח ריחות לא נעימים מארגז החול. חול קריסטלי מצויין למי שאינו מעוניין לנקות את ארגז החול באופן קבוע והוא רוצה כמה שפחות התעסקות. את הפסולת מהחול הקריסטלי ניתן לנקות אפילו פעם בשבוע והוא לא עדיין לא מסריח מאוד. החסרונות של החול קריסטלי הוא העובי של החול עצמו, שיכול להיות לא נוח כ"כ לחתולים, אך אפשר להתרגל לתחושה לאחר זמן מה. חסרון נוסף הוא שאינו מתגבש כלל והניקוי שלו די בעייתי.

 

לסיכום, החול הפופולרי ביותר לשימוש ע"י רוב משקי הבית הוא חול המתגבש, בשל יכולתו הטובה לספוג נוזלים ולנקות את ארגז החול בקלות יחסית. בנוסף, הוא מציע יתרון במניעה וספיחת ריחות. לעומת זאת, הסוג הקריסטלי הוא פחות פופולרי, אך מי שמעדיף פחות התעסקות בניקיון ללא ריחות מעדיף דווקא אותו.

בין החברות הפופולריות שמספקות חול לחתולים, ניתן למנות את "PURINA", "KITTI SAND" EVER CLEAN", "KITCAT", "ICAT", "EURO KITTI" ועוד..

 

5 טיפים לארגז חול נקי יותר:

  1. תדירות הניקיון – אנחנו יודעים שאין לכם כוח לנקות את ארגז החול אחרי כל פעם שהחתולים נכנסים כמו שאין לכם כוח לנקות את השירותים שלכם בבית אחרי כל פיפי. עם זאת, חתולים הם חיות סטריליות ונקיות להפליא ויכולים אף להימנע מלעשות את צרכיהם אם מדובר באיזור שלא נראה להם מספיק נקי.
    נקו את ארגז החול בתדירות של לפחות פעמיים שלוש בשבוע, תלוי במס החתולים בבית (אם יש שני חתולים – 3 פעמים בשבוע, שלושה חתולים – 4 פעמים בשבוע),
  2. החלפת החול בארגז- בתקופה של בין חודש וחצי לחודשיים תזרקו את כל החול בארגז, שטפו טוב את הפלסטיק והחליפו לחול חדש לגמרי על מנת להימנע משאריות מפוספסות שגורמות לריח לא טוב.
  3. חומרים נוספים – הוסיפו לארגז החול אבקת סודה לשתייה, ספריי ריח, תערובות ניקוי חול, מטהר אוויר ועוד על מנת להפחית את ריח הארגז.
  4. שטיח לארגז החול – אחד ההמצאות הגאוניות שיש! שימו שטיח עם שכבה כפולה ליד פתח ארגז החול (האיזור ממנו החתול יוצא ונכנס) וכך תפחיתו את פיזור החולות ברחבי הבית.

לסיכום, חול הוא מוצר חיוני בכל בית חתולים.  סוגי החול השונים מציעים יתרונות וחסרונות שמנינו בפוסט זה, כל בעל חתולים יכול לבחור את סוג החול שמתאים לו באופן אישי ע"פ שגרת היומיום שלו.
לרכישת כל סוגי החולות לחצו כאן

חזרה לבלוג

השאר תגובה

שים לב, התגובות צריכות לעבור אישור לפני שהן מתפרסמות.