למה חתולים בורחים מהבית? והאם הם חוזרים?

למה חתולים בורחים מהבית? והאם הם חוזרים?

כשהחתול בורח המחשבה הראשונה שלנו היא למה הוא בורח.. ? או למה חתולים בכלל בורחים מהבית, בו יש להם תאכלס הכל.!!!! לפני הכל - אל תיבהלו! חיות מחמד ובעיקר חתולים לעיתים אוהבים לסרוק את הטריטוריה שבה הם נמצאים ולחפש אחר מקומות חדשים ופעילויות מעניינות. זה עניין שכיח מאוד שחתולים בורחים מהבית, בדר"כ לזמן קצר, אך ברוב המקרים הם חוזרים לבד - אז עדיין אל תחטפו התקף לב.

הערכה היא כי במשך כל חיי החתולים הם מתרחקים בין 300-800 מטר מאיזור הטריטוריה שלהם ולצורכי חיפוש מזון ושתייה בלבד.
כשחתול נעדר מהבית, בין אם כששמנו לב ובין אם לאו, סיכוי גבוה שהוא נשאר בסביבת הבית או השכונה. חתולים בדרך כלל מכירים את הדרך חזור הביתה, ובעיקר אם הם כבר יצאו החוצה פעם או פעמיים, אבל גם אם לא.

בתור בעלת חתולים שהייתה בחרדה קיומית לא קטנה כשאיבדה את אחת החתולות שלה, אני מבינה את המצוקה, ולכן חשוב להבין מהן הסיבות שחתולים בורחים מהבית כדי שנוכל להבין אותם ולא לכעוס עליהם כשהם מופיעים.

ישנם מספר סיבות שיכולות לגרום לחתולים לברוח מהבית 🙂

  1. ספייס וחופש: חתולים ידועים באהבתם לעצמאות ולחופש ובדרך כלל לא ירצו להישאר תקועים בבית כל היום, הם ירצו להוציא אנרגיות שלא ניתן להוציא בבית (מה שבא על חשבון הספות והחפצים השונים בבית) לכן הדחף הטבעי שלהם הוא לצאת החוצה ו"לחיות את הרחוב".
  1. סקרנות וחקרנות: למרות שחתולים נוטים להישאר בטריטוריה מסויימת אחת, לעיתים הם יכולים להתרגש מסביבה חדשה ולרצות לחקור אותה.
  1. רעשים: חתולים הם חיות שאוהבות שקט ולא פעם כשיש אורחים בבית אתם תמצאו אותם על הארון מטבח או בחדר. לכן כשהאיזור בו הם נמצאים רועש מדי הם עלולים לחפש את השקט מחוץ לבית.
  1. דחף הצייד: חתולים הם בסוף.. ציידים! לא במלוא מובן המילה אך נשאר להם הגנים של אבות אבותם. לעיתים, הם פשוט מרגישים צורך ללכת לחפש מזון ומקורות מים בעצמם, לצוד, או להיות מובלים ע"י ציפור שעפה באוויר, עכברים וכולי'..
  1. טריטוריה נוספת : חתולים, בעיקר זכרים שלא נוטים להתביית על טריטוריה קבועה, עשויים לחפש מקומות בהם יכולים להשתלט על טריטוריה נוספת.
  1. בהלה: אין מה לעשות, חתולים נבהלים בקלות, מכלב שנמצא בסביבה, מזרים ומכל דבר כמעט. אם החתול שלכם יצא בריצה בבהלה אל תרדפו אחריו, זה יגרום לו להתרחק עוד יותר. הישארו רגועים וחכו שיחזור לבד.

כשאנחנו מדברים על סיכויי חזרה, נכון למחקרים שבוצעו בקרב בעלי חתולים, כ-70-90% מחתולי הבית שברחו חוזרים בעצמם תוך מספר ימים.

עם זאת, ישנם מקרים שחתולים נדרשים לסיוע בחזרה הביתה, על ידי סימון הדרכים בריח שלהם, בחול שלהם, בחטיפים שלהם ובכל מה שמזכיר להם את הבית

הנה כמה פעולות שתוכלו לבצע כדי לעודד את חתולכם לחזור הביתה:

  1. ריחות - שימו פריטים אהובים ומוכרים על הדלת החיצונית, או באיזור שממנו החתול ברח. פריטים כמו חולצות שבויות שהוא אוהב, שמיכות שהוא מתכרבל בהם, ואפילו ארגז החול שלו. הריח המוכר עשוי למשוך אותו חזרה לטריטוריה ולמצוא את הדרך בקלות ע"פ הריח.
  1. אוכל ומים - כמובן שאנחנו לא רוצים שהחתול שלנו ימות מצמא או מרעב. הניחו אוכל ומים במקומות שונים מחוץ לבית כדי להבטיח שחתולך משיג מזון בקלות וכדי למשוך אותו בחזרה לטריטוריה במקרה שאיבד כיוון.
  1. קריאה - צאו לסיבוב בשכונה וקראו לחתול בשמו באופן שבו את קוראת לו כשאת רוצה שיבוא, בצורה חיבתית ורגועה. אם תיראי אותו, מצמצי קלות כדי שיבין שהוא לא בסכנה. כדאי לקחת כלוב נשיאה כדי להעביר אותו בבטחה בחזרה הביתה


נסו להישאר רגועים וסבלניים - ככל שהוא ירגיש פחות לחץ, יהיה יותר קל עבורו לחזור - חתולכם יחזור בקרוב.
דבר אחרון הוא, הזמן במוחם של החתולים הוא שונה וכמה ימים עבורם יכולים להרגיש עבורו שבועיים ויותר, לכן כשהחתול חוזר - אל תתנפלו עליו, תנו לו להיזכר במקומות האהובים שלו בבית קודם ולהתרגל בחזרה, התהליך יכול לקחת בין מס' דקות למס' שעות.

לסיכום-
סקרנו את הסיבות העיקריות בגללן החתול בורח מהבית, לדוגמא: הדבר נעשה מתוך יצר הסקרנות, החקרנות, והחתוליות. המסקנה שאני הסקתי היא כי ברוב המקרים, אפילו אם נבצע סריקות ארוכות באיזור, אם החתול לא ירצה להופיע הוא לא יופיע ובדר"כ יחזור לבד אחרי מס' ימים. סיכמנו לכם כמה טיפים על מנת לעודד את החתול לחזור וכן טיפים למקרה שהחתול איבד את הדרך.
מקווים שהחתול שלכם יחזור הביתה במהרה 🙏

 

חזרה לבלוג

השאר תגובה

שים לב, התגובות צריכות לעבור אישור לפני שהן מתפרסמות.