מתכננים לצרף חתול למשפחה?

מתכננים לצרף חתול למשפחה?

מה צריך לדעת לפני שמכניסים חתול חדש הביתה?

הבחירה להביא חתול חדש הביתה היא החלטה מרגשת ומשמעותית עבורנו. החתול, על כל מגוון הזנים והאופיים השונים צריכים מרחב בטוח ופרטיות. חלק מהחתולים יותר מפוחדים כאשר הם פוגשים חתול חדש וחלק מתלהבים ורוצים לשחק – אין משהו אחד שהוא נכון לכולם לכן אסביר במאמר על כמה פעולות ודגשים שניתן לבצע על מנת לסדר את מרחב הבית בצורה נכונה לקראת החתול החדש. הכנה נכונה יכולה לשפר באופן משמעותי את הימים הראשונים בבית ואת הנוחות של חתולי הבית, הישנים והחדשים.
קודם כל, יש להבין שכל חתול דורש תחזוקה שוטפת כגון, מזון, חול, טיפוח הפרווה, טיפולים וטרינריים ועוד.. לכן לפני שאתם מכניסים חתול הביתה כדאי לדעת גם את ההוצאות הכרוכות בכך.
 אם כבר החלטתם שאתם מאמצים חתול ונותנים לו לחיות כבן בית מוערץ, כדאי שתדעו כמה דברים..

טבע החתול-

חתולים הם בעלי חיים טריטוריאליים וסופר רגישים לשינויים בסביבתם ונכנסים לסטרס מטורף כאשר מוציאים אותם מהטריטוריה שלהם.
בטח שמתם לב שיש "חגיגה" בבית כשצריך ללכת לבדיקה אצל הוטרינר. הריח הלא מוכר של שלל החתולים שביקרו אצל הוטרינר מכניס את החתול למצב של מגננה.
לכן, אם אנחנו רוצים להכניס חתול חדש למשפחה עלינו לעשות זאת בצורה נכונה שתהיה טובה לו, לשאר החתולים בבית וכמובן לנו.

 

תהליך הכנסת החתול:

מזל טוב! החלטת לצרף בן משפחה נוסף לבית. על מנת לפשט ולהקל על התהליך עקוב אחר ההמלצות שלנו:

  • הפרד בין החתול החדש לחתולים הישנים-
    לפחות בשלב הראשוני (יום-יומיים הראשונים – ואם יש אפשרות אז יותר לפי הצורך) לבצע הפרדה מוחלטת בין הישן לחדש. השלב הראשוני חשוב לחתול החדש שהגיע למקום חדש ולא מוכר עם ריחות חזקים של חתולים אחרים וגם עבור החתולים הישנים שקשה להם עם העובדה שמישהו נכנס להם לטריטוריה. אל תדאגו, גם בשלב הראשוני החתולים מריחים אחד את השני מספיק בשביל הכרה ראשונית (אל תנסו להפגיש אותם מיד – המצב יכול להתלקח).
  • תחליף בין הצעצועים וקערות האוכל-
    כמו שכבר הסברנו, חוש הריח המפותח אצל החתולים מטריף אותם כאשר הם מריחים ריח חדש, לכן לאחר השלב הראשוני בו ביצענו הפרדה מוחלטת נעבור לשלב בו יש לתת להם להריח ציוד כמו קערת אוכל, משחקים של הצד השני ולחכות לתגובה. במקרה שהם לא מגיבים בפחד השתוללות ניתן לעבור לשלב השלישי בו ניתן להפגיש בין החתולים.
  • תנו להם להריח אחד את השני מרחוק –
    בשלב בו הם כבר לא מפחדים מהריח – ניתן להפגיש בניהם מרחוק. מומלץ עדיין להפריד עם דלת רשת או להכניס אחד מהם לכלוב ולראות איך הם מגיבים. במקרה של תגובה של פחד יש לחזור לשלב השני.
  • חזקו עם חטיפים -
    כדי שבני הבית החתוליים יבינו שלא מדובר באיום או משהו מפחיד מומלץ לחזק את הפגישות עם חטיפים שהחתולים אוהבים במיוחד – כך הם יקשרו את הריח המפחיד לחטיף וזה ירגיע להם במקצת את החרדה.
  • הכי חשוב - אל תיכנסו לפאניקה!
    המצב הריגשי שלכם מאוד ישפיע על החתולים החדשים והישנים כאחד. אם תהיו נינוחים, אחרי כמה ימים זה יעבור להם. אם תיכנסו ללחץ כל פעם שהם מתקרבים האחד לשני הם עצמם ירגישו שהם נמצאים בסכנה ויכולים לתקוף.


*כל הכתוב במאמר זה הינו בגדר המלצה בלבד וכל חתול הוא מיוחד ואינדיבידואלי ויכול לקבל חתול חדש בצורה שונה ואפילו בהתלהבות.

חזרה לבלוג

השאר תגובה

שים לב, התגובות צריכות לעבור אישור לפני שהן מתפרסמות.